Opel Movano

Opel Movano premierę miał w 1997 roku. Razem z Renault Master produkowany jest w Batilly (Francja) przez koncern Renault jednak na podzespołach Opla. Auto było produkowane we francuskiej fabryce w Bastilly, a w zamian niemiecka marka produkowała dostawcze Renault (model Traffic) w swoich zakładach w Luton.

W 2003 roku auto przeszło face lifting tak jak bliźniak Master. Przeprojektowano przód, zmieniając przednie reflektory i grilla. Stąd samochody te już na pierwszy rzut oka są podobne.

Opel Movano to najdłużej produkowane auto dostawcze w katalogu Opla. Samochód został stworzony wspólnie z Renault i od samego początku wytwarzany jest w należących do francuskiego koncernu zakładach firmy Sovab. Aktualnie od roku 2010, dostępna jest III generacja tego modelu powiązana też z Nissanem NV400.

Opel Movano oferowany jest także w wersji rodzinnego vana, sprzedaż aut w tej wersji jest dla Opla tak samo ważna jak jako furgon. Movano dostępny jest jeszcze jako furgon z pojedynczą lub podwójną kabiną, wersja osobowa lub bus. W zależności od wersji, auto może przewieźć od 2 do 16 osób lub prawie 2 tony ładunku.

Napęd Opla Movano

Do napędu służą jedynie silniki wysokoprężne:  1.9l (80 KM), 2.2l  (90 KM), 2.5l  (80 KM), 2.5l  (115KM) i 2.8l (114 KM) oraz 5- lub 6-biegowa skrzynia manualna. Liczne zmiany wprowadzano wraz z kolejnymi generacjami.

Movano – generacje

W 2003 roku przeprowadzono facelifting I generacji dostawczego Opla. Zmiana objęła przód i jednostki napędowe. Montowano już 2,5l silniki o mocy 100, 120 lub 145 KM.

2010 to II generacja Movano. Auto może teraz mieć napęd na przód, jak i na tył. 4 różne długości, 3 wysokości a także 4 różne dopuszczane masy całkowite. Łącznie 29 kombinacji. Dostępny jest furgon z pojedynczą lub podwójną kabiną, wersja osobowa, bus, podwozie do zabudowy.

W 2014 roku Movano przeszedł lifting i otrzymał diesla o pojemności 2,3l z 1 lub 2 turbosprężarkami. Sprzedaż samochodów z tymi silnikami notuje sukcesy i nic nie zapowiada zmian.

5/5 - (1 vote)